A tüneteink változásának pontos megfigyelése segít, a gyógyulást segítő hatások felismerésében és így a pontos kezelési terv felállításában.

A pontos megfigyelés viszont nem egyszerű dolog, hiszen olyan sok hatás ér bennünket illetve néha nagyon kicsinek tűnő hatások is felerősíthetik a panasainkat.

Sokat segít. ilyenkor ha néhány szempontot tudasítunk a megfigyeléseink során. Ebben a megfigyelő lapban megtalálja az első fontos szempontokat.

  1. Milyen volt a legjobb és legroszabb állapotom az utóbbi 24 órában? (fájdalom elhelyezkedése, intenzitása, jellege, esetleges zsibbadás, bizsergés, érzéketlenség, izomgyengeség stb.)
  2. Melyik a legkevésbé fájdalmas testhelyet? (Tud-e fájdalommentesen pihenni, ha igen hogyan? Melyik fekvő helyzetet érzi a legjobbnak? A terhelt illetve tehermentesített helyzetek között van-e különbség?
  3. Mely hatások fokozzák illetve csökkentik a panaszaimat? (Vannak-e egyértelműen rossz hatások? Hogyan reagál hajolásra, ülésre, állásra, járásra? Van-e olyan mozdulat vagy testhelyzet ami után csökkennek a panaszok?

Itt tudja letölteni pdf formátumban: Tüneteim megfigyelése lap – gerinc 1 (derékfájás, derékból lábba sugárzó tünetek, isiász, keresztcsont körüli panaszok stb.)

"Kezeld hatékonyan a derékfájdamad!" tanfolyam

Ha szeretné megismerni mikor, melyik McKenzie által is javasolt gyakorlatot érdemes alkalmaznia a tünetei végleges megszüntetésére, akkor érdemes megnézni a gyógytorna videókat is tartalmazó tanfolyamomat.

McKenzie 6. nyaki gyakorlataFöldi Gyula

A nyaki problémák hatékony megelőzésének alapelvei

/
A nyaki problémák hatékony megelőzésének alapelvei mindig: őrizze meg a helyes tartási szokásokat ha nincs fájdalma és nem is feszes a nyaka: végezze a 6. nyaki gyakorlatot naponta 2x és ezt a gyakorlatot mindig kövesse az 1. és 2. gyakorlat (lásd mi a kapcsolat a fogmosás és a nyakfájdalom között bejegyzést) ha észreveszi az első jelét, annak hogy kiújulnak a panaszai: javítson a tartásán és kezdje rendszeresen végezni az 1, és 2, gyakorlatot (alkalmanként 10 ismétléssel napi 6-8 alkalommal)