Vállfájdalom és fekvőtámasz

Mit tegyek, ha fekvőtámasz után megfájdul a vállam?

Fontos, hogy tudjuk nincs-e valami komolyabb probléma.

Ilyenkor szakember segítségére van szükség. Ha erre az útra kell térnünk, mert nem sikerül egyedül kijutnunk a problémától itt is az lesz a kérdés ki az én esetemben a megfelelő szakember, aki ki tud vezetni a problémából ráadásul a lehető legbiztonságosabb úton és ráadásul el is tudja magyarázni, hogy hol tevedtem el ha hasonló helyzetbe leszek, akkor magam is minél hamarabb kijussak belőle. (a jó szakember ismérvei cikket érdemes elolvasni) 

    1. Milyen jelek utalnak arra, hogy személyes segítségre lesz szükségem?

      1. “Rosszabb marad”
        Amikor a mozdulat provokálja a tüneteket, és utána rosszabb is marad, tehát nem csak a fekvőtámasz közben fáj a vállam, hanem utána is fáj és egyre több más tevékenységben is megjelenik. Kezdi korlátozni a funkcióimat. Fáj már sima karemelésekkor, hirtelen mozdulatoknál.
    2. Ha csak fekvőtámasz közben fáj

      1. Ilyenkor érdemes megnézni, hogy a váll szempontjából mire érdemes figyelni a fekvőtámaszoknál. Nézzük meg ennek a legfontosabb elemeit.
        1. A lapocka helyzete
        2. Az alsó bordák helyzete – hasizom megfeszítése
        3. A fej helyzete – állbehúzás
        4. A felkar és a törzs által bezárt szög (kisebb mint 60)
        5. A fekvőtámasz mélysége

      2. Milyen módosítások segíthetnek még, ha fáj a váll fekvőtámasz közben?
        1. Az emelt lábú fekvőtámasz hatása (m. serratus aktiválása)

Hasonló kérdések:

Vállfájás fekvőtámasz közben?

https://www.gyakorikerdesek.hu/sport-mozgas__testepites__7650105-vallfajas-fekvotamasz-kozben

Források:

Eric Cressey: A Quick Fix for Painful Push-ups

Lear LJ, Gross MT.: An electromyographical analysis of the scapular stabilizing synergists during a push-up progression.

1998 Sep;28(3):146-57.

An electromyographical analysis of the scapular stabilizing synergists during a push-up progression.

Abstract

Current literature recommends incorporating push-up progressions into upper extremity rehabilitation for advanced training of the scapular stabilizers. No documentation exists to demonstrate changes in the level of muscle activation when push-up progressions are performed. The purpose of this study was to determine the effect of difficulty level for push-ups on electrical activity of the scapular stabilizing synergists. Sixteen subjects performed five repetitions for each of the three conditions in a push-up progression. Electromyographic data collected on the serratus anterior, upper trapezius, and lower trapezius revealed a statistically significant interaction effect between the serratus anterior and upper trapezius and push-up condition when the feet were elevated. No significant interaction was found between push-up condition and the lower trapezius. This study supports the clinical use of push-up progressions to facilitate activation of the serratus anterior and the upper trapezius during upper extremity rehabilitation.

Lauren Bedosky: Why Your Wrists and Shoulders Hurt During Push-Ups and Planks—and How to Fix It

https://www.self.com/story/pain-during-pushups

Shoulder impingement rehab via pushup!

http://www.yorkvillephysiotherapy.com/video-blog/pub:38/Shoulder-impingement-rehab-via-pushup

Kép: Designed by Freepik

Írja meg a kérdését, véleményét,
javaslatát, tapasztalatát
 a témához!