Deréktorna 08 – McKenzie 3. gyakorlat módosítások

Nézze meg a filmet!

McKenzie harmadik gyakorlata: Feltolás ellazított hasonfekvésből

időtartam: 4:54

Mikor jó?

Milyen állapotban érdemes ezt a gyakorlatot terápiásan használni?

Ha nem segít vagy nem elég hatékony a McKenzie 3. gyakorlata.

Két irányban érdemes tovább menni:

1. Ha úgy tűnik nem rossz a 3. gyakorlat (feltolás),de nem javul tőle. Valószínűleg ilyenkor nagyobb erőt kiván a gerince a visszarendezéshez.
Ezt úgy tudjuk letesztelni, hogy fokozzuk az erőt arra a szegmentumra a medence rögzítésével.
Érdemes ezt is óvatosan figyelmesen csinálni. Tehát először csak megkérni valakit, hogy megnyomja a medencénket, ha ez nem okoz azonnal egy jól eső megkönnyebbülést akkor lépjünk tovább a második módosításra.

2. Ha a feltolásra rosszabb lesz. Valószínűleg irányt kell módosítani. Medence kicsúsztatása oldalra (kifli-szerű helyzet) és innen indítani a feltolást.

Itt is áll a szabály a gyakorlat közben ugyan fokozódhat a fájdalom de utána nem maradhat rosszabb!

Hogyan használjam?

  • Ismétlésszám: 10
  • Terápiás használat: napközben többször ( ébrenléti időben 2 óránként, napi 6-8 alkalom)

A módosított gyakorlatoknál mindig inkább az a kérdés, mikor térhetek vissza a módosított gyakorlatról az eredeti, korábban nem megfelelő gyakorlathoz (a jelen esetben a 3. gyakorlathoz -a feltoláshoz).

Itt általában érdemes ha 10 módosított gyakorlatot elvégeztünk, kipróbáljuk hogy akkor utána, hogyan viselkedik a testünk a 3. gyakorlat hatására.

Folymatábra

Ha ez a gyakorlat könnyíti a panaszait haladjon tovább!